torsdag 4 februari 2010

Det som betyder mest

Vågar du flytta hemifrån? Det var en fråga som fanns vid en av UF-stånden idag. Ja, det vågar jag. Vågar jag ta steget ut i världen? Ja. Vågar jag bli vuxen? Det kan jag inte bestämma över. Vågar jag lämna kvar det som betyder mest för mig? Jag tror det.
Men då är frågan: vill jag lämna kvar det som betyder mest för mig? Nej. Tänker jag göra det? Nej. Vad skulle hända med mig då? Jag skulle lämna kvar det som betyder mest för mig för att sedan inse att det inte var värt det, att jag skulle förlora mig själv som människa, en individ - en själ. Kommer jag att göra det? Jag vet inte... Allt jag vet är att jag ska utomlands efter IB och att jag ska vara med AL. Jag får inte förlora mig själv.
Jag måste lösa det här.

Vem ska beskydda dem när inte jag är där?
Vågar jag lämna dem? Nej. Jag kommer tillbaka till dem, men allt jag vill är att fly ut till skogen.

Alla IB:are, sade hon och suckade djupt. 1,5 år kvar betyder mer än att exams är överstökade och att vi tar studenten.

Jag vill bara att alla ska ha det bra.

P.S. Ingen behöver känna sig träffad, för jag pratar om så många olika situationer här. D.S.

1 kommentar:

  1. sv: ja mår bättre i skallen, men nu har smärtan förflyttat sig till nacken! :( hitta typ inge ätbart, hungrar ihjäl!;)

    SvaraRadera