måndag 8 februari 2010

Stackars döda blomma

Jag råkade stryka över fel saker på våra Mocks-scheman. Det gjorde mig ledsen. Varför blir jag ledsen över sådant? Jag tror att det har att göra med att jag helt oskyldigt sitter och arbetar med pennor och sådant och så råkar jag göra fel och då blir jag ledsen för att jag är ju bara en människa. Jag är ju bara en oskyldig människa, jag gör inget fel för tillfället, men så råkar jag stryka över fel sak och då blir jag ledsen. Jag blev inte så ledsen att jag började gråta naturligtvis, så känslig är jag inte. Nä, men jag tyckte inte det var något roligt.

Jag orkar inte göra något just nu. Jag tror jag ska se lite TV-serier sedan eller kanske Demetri Martin. Jag blir så glad av TV. Det är nästan otroligt. Jag älskar att se på TV. Det fanns en tid då jag hade ett tajt TV-schema som skulle följas. Inte för att jag var tvungen, men jag ville! Typ sex timmar spenderade jag framför TV:n. F*n, det var härligt. Jag skulle välja TV:n över datorn utan tvekan (under förutsättning att det inte gick att se serier och filmer på datorn). Däremot så skulle TV:n förlora om den ställdes mot böcker. Det finns inget som slår böcker. Inte ens fika och lakrits!

Vi pratade med en från Österrike idag. Vet inte om hon presenterade sig, i s.f. hörde jag det inte. Det var så pinsamt när man inte kunde få fram vad man ville säga. Men det var intressant för man fick lära sig ganska mycket om Österrike. Jag blev sugen på Mozartkugeln, men jag vill inte köpa dem för de är för dyra för Snål-Marika. (Jag vet att jag talade om mig själv i tredje person, och nej, det är inget jag ska göra ofta i framtiden.) Hon pratade snabbt tyckte jag. Jag var tvungen att fråga "Was?" några gånger och det var goude pinsamt.

Jag ser den varje dag när jag går till spegeln.

3 kommentarer:

  1. Böcker slår tv LÄTT!!! hihi men Jag vet faktiskt inte mellan tv och dator....Humm....De ligg nog ganska nära varandra men tv kanske ligger snäppet högre.
    Det tåls att tänka på xD

    SvaraRadera
  2. jag läser aldrig nu!:( ska dock ha hunnit läsa ut en eng bok till i morgon å jag har läst hälften! så jag borde inte sitta vid datorn nu:/

    SvaraRadera
  3. Jag har UPPDATERAT!!! Ska försöka bli bättre på det nu. Lovar. Med att försöka. Själv gör jag en blandning av TV-tittande, sitter vid datorn och läser samtidigt. Multitasking eller vad?! ;P

    SvaraRadera