måndag 22 februari 2010

Stormen är på väg

Vad som får mig att le nu är "It's hip to be square!" LIAMW!
Saker som verkar obetydliga i andras ögon är bara ännu en grej som läggs i den oändligt stora högen av djävulskap jag har fått under åren. Men vet ni vad?! Jag vill inte ha den.

Det är jägare överallt. Den lilla kaninen försöker bara att vara, men den måste gömma sig i hålet i marken. Och, oj, vad den gömmer sig! Den kommer aldrig fram! Men vänta! Det regnar! Jägarna tar en paus. Regnet skrämmer iväg jägarna. Kaninen blir stark och modig. Kaninen är inte rädd längre. Och åskan kommer dundrandes. Nu skrattar kaninen. Den är oslagbar. Trodde den... Jägarna skjuter från håll. Kaninen måste gömma sig vid mynningen. Där är den säker. Så länge som regnet forsar ned från himlen och åskan mullrar så är den trygg. Då är den trygg.

"Den enes bröd, den andres död."
(Synd när den ena parten inte bryr sig om att den andre dör!)

P.S. AL, den lilla videon med katten som snurrar är förvånansvärt lugnande... Om du förstår vilken jag menar. ;) D.S.

2 kommentarer:

  1. sv: jag och mamma började bråka

    SvaraRadera
  2. "Den enes bröd den andres död" ...
    Så sjunger Winnerbäck i en av hans låtar. ;) haha. Dunkla rum, tror jag.

    SvaraRadera