onsdag 31 augusti 2011

Låt showen börja!

Så... den här dagen var betydligt bättre än den igår kan man lugnt säga. Jag har varit på universitetet idag. Jag hade inga lektioner, men de hade en välkomstdag idag. Det var intressant, inte rundturen eller något sådant, Issa hade redan visat mig allt som de visade oss. Så egentligen var den där rundturen jag tog idag bara slöseri med tid. Plus att mina fötter tog stryk av det. Men, men. Snart får jag väl förhårdnader så att jag kommer kunna gå i högklackat en hel dag utan att få så ont... Oh, how depressing!

Det intressanta var att när jag var på universitetet och väntade (utanför fel byggnad) på att rundturen skulle börja såg jag en kille sitta och läsa för sig själv vid en typ sten/grästrappa. Jag, som inte känner någon och hade lust att gå fram och prata med någon random person, siktade in mig på att gå fram och prata med honom. Men jag gjorde det inte. För hela tiden jag stod där tänkte jag: "Sitter han ensam och läser för att han inte har något bättre för sig? Eller sitter han ensam och läser för att han vill det och inte vill bli störd?" Jag kan säga er att bilden av Julian Smith som sjunger: "Don't you ever interrupt me while I'm reading a book!" poppade upp i mitt huvud. Medan jag stod där och velade samtidigt som jag höll utkik efter vars rundturen skulle vara tittar jag än en gång mot hans håll och upptäcker honom vara försvunnen. Så, så var det med det! Men jag har lärt mig någonting av det här: "Just fucking do it, and then it's fucking done!" tror jag bestämt det var någon som sade... ;)

Efter det var jag med Issa. Hon ska se till att de från humanistiska föreningen (som jag för övrigt blev medlem i idag) går fram och pratar med mig imorgon (för annars skulle ingen göra det för jag är så frånstötande. J/K) när det är humanistmingel. Vi köpte hemmagjord glass från ett ställe vid Nytorget och sedan gick vi och satte oss vid parken som ligger uti Sofia kyrka. Hon tog en bild på mig som hon sedan ska avteckna. Hon är så himla supersnäll! =) Efter det for vi hem till henne och käkade mackor med hemmagjort tofu-pålägg som jag tyckte var gott, men som kocken själv inte var överförtjust i. ^^

Jo, jag måste ju berätta för er! Jag har faktiskt sett en kändis idag. Jag och Issa gick som vanligt uti Goodstore, jag brukar alltså befinna mig i detta område rätt så ofta. Och helt plötsligt så ser jag en bekant person - Danny Saucedo. Alltså, jag är inte precis något stort fan av honom eller så. Jag har alltid tyckt att han verkat ok som person, men vad vet jag liksom? Och så hänger han utanför caféet vid Goodstore!!! Och för bara en vecka sedan typ så sade Fredrik att han var tvungen att lägga på telefonen för att han ville se True talent och nu så ser jag Danny på riktigt. Nu jag ba: "Jaha, ska du se Danny i TV. Jag kan se honom på riktigt." Han kollade på mig också när vi gick förbi. Det var coolt. Bara för att det var en kändis liksom och för att han verkar reko. Samma sak var det när jag och Erica såg Adam Tensta på en t-banestation. Snart blir jag väl van. ^^

Innan jag for till universitetet gick jag till Dramaten för att beställa en biljett till Doktor Glas. Söndagen den 20:nde November bär det av till Dramaten för att se min favoritbok skriven av en svensk författare omtolkad till pjäs. Det ska bli underbart! Jag kom dit inte alltför länge efter de hade börjat släppa biljetterna och den bästa platsen som fanns kvar var på åttonde raden! Jag blev förvånad över att de hade gått så snabbt, men kvinnan i kassan sade att de flesta beställer över internet. Tyvärr har jag glömt min bankdosa i Sikfors. Men jag är glad för det ändå, åttonde raden är trots allt väldigt bra. Sedan kanske jag ser den en gång till om Issa har lust att följa med och det finns några biljetter kvar.

Ja, det var min dag alltså! Nu börjar det hända grejer här. Det gäller att hänga med i svängarna. (Vilket jag inte riktigt gjorde förra torsdagen när Issa visade mig universitetet och hann med tunnelbanetåget medan jag lunkade på och precis missade det. Klassisk se-dörrarna-stängas-när-man-är-på-varsin-sida-moment!)

"Ingen hjärna är starkare än sin svagaste tanke."
- Thomas L. Masson

1 kommentar:

  1. Har du anmält dig till diploma än? Jag höll på att glömma XD

    SvaraRadera