tisdag 23 augusti 2011

Klage och klage - i hör aldrig annet.

Idag har jag spenderat tid i stan. Vad har jag gjort? Hållit mig borta från Flemingsberg. Varför? För att jag inte vill bli itrugad middag. Jag satt på centralen och tänkte hur knäppt det var att jag inte hade något att göra i stan (slut på shoppingpengar för tillfället. Mat är tyvärr en nödvändighet för mig, inte snygga linnen...) men att jag inte villa återvända "hem" för att jag ville undvika att min hyresvärd bjuder mig på middag. Jag inser ju naturligtvis hur det låter - vem vill inte ha middagen serverad för sig? Jag! Jag vill vara helt självständig.

Till en början trodde jag han bara var väldigt gästvänlig, men det var när han erbjöd sig att låna ut en datormus till mig som jag började känna obehag. "Nej", tänkte jag. "Jag har mina ägodelar, du har dina. Vi lånar inte ut sådana här saker till varandra, vi ska ha ett formellt förhållande till varandra." Sedan började han gå in och laga mat när jag gör det. Det är hemskt opraktiskt och hemskt enerverande. Sedan erbjuder han mig mat, fast jag har sagt att jag inte vill vara med honom och den andra hyresgästen när de lagar mat (de handlar och lagar mat tillsammans). Och jag menar, jag är inte 10 år gammal, jag vet hur man tillagar en adekvat måltid, tack så mycket! Jag vill, som sagt, vara helt självständig. Hade jag velat bo med en familj hade jag väl ändå stannat hos min egen! Han är så dj*vla sällskapssjuk, men jag är för f*n norrlänning - jag klarar av att sköta mig själv! Så låt mig då göra det, snälla. Jag kommer defintivt få ta tuffare tag med honom i framtiden, här gäller inga "onödiga" artigheter.

Nä, nu ska jag sluta klaga på honom. Det låter som att allt här är skit eller något, men i sådana fall har jag gett er fel intryck. Det är bara "Flempan" (Vem f*n kom på det smeknamnet?!? X'D) och hyresvärden jag har problem med. Den andra hyresgästen är helt ok, innerstaden, att hälsa på folk utanför innerstaden och folket man fått träffa genom Issa! =) Och alla butiker! Det är så synd att jag inte får pengar förrän om några dagar.

1 kommentar:

  1. Nej det där låter ju som en mysko människa? ^^ Gå och laga mat när du gör det ? Hmm, tycker det är vanligt hyfs att man lämnar någon ifred då, speciellt om "någon" gjort det klart att den inte vill äta tillsammans med resten. Men, men.. Nu är du ju ändå på plats så du kan du säkert hitta annan plats om ett tag :)

    SvaraRadera