fredag 26 augusti 2011

Det finns inget bättre att göra

Just nu sitter jag på ett internetcafé och skriver. Jag ska kolla in bostäder på blocket och ville göra det utan störningar. Idag har jag varit och orienterat mig lite på Söder. Jag hittar nu från Skanstulls t-banestation till Södra station (pendeltågsstation). Jag måste säga att jag aldrig hade klarat det om det inte vore för det trevliga fikat med Issa och några till, och naturligtvis snälla Jon som visade vägen dit från Skrapan. Annars har jag inte gjort så mycket. Det är tråkigt de dagar man är själv. Men det går, det går... Bara inte lika snabbt helt enkelt. ;)

Igår visade mig Issa runt lite på universitetet. Jag anmälde mig till vilken tyskagrupp jag skulle gå i. Kärringen där sade att det knappt var någon skillnad i schemat på grupperna, att det inte skulle vara några som fick ha morgonlektioner och att några fick ha eftermiddagslektioner. She is a lying son of a bitch, that's what she is! Jag sade till henne att om det inte var några skillnader i schemat så spelade det ingen roll vilken grupp jag sattes i, så hon placerade mig i grupp ett. Men sedan när jag ringade in på mitt schema de lektioner jag hade så var typ alla dem på eftermiddagen och alla i grupp två på morgonen/förmiddagen! Jag blev så djävla lack på henne när jag upptäckte det. Hon låtsades säkert med flit att det inte var någon skillnad för att jag sade tidigare att jag ville ha morgonlektionerna. Nu blir ni säkert superförvånade och ba: "Va?! Vill Marika ha morgonlektionerna!" Ja och nej. Ja, för att eftermiddagslektionerna slutar kryddsent för en som bor i Flemingsberg och för att det skulle nog funka bättre om jag ska till vänner. Men även nej, för att jag är kvälls- och nattaktiv och absolut ingen morgonperson. I detta fall är det ja-sidan som är övervägande. Jag tror även jag måste droppa min latinkurs för att den krockar med tyskan rätt så mycket... =(

Jaja. Ikväll blir det Buffy. Jag har fått pengar nu, men ska nog inte köpa den där klänningen i Gamla stan (jag är i Gamla stan nu =P ). Nu blir det bostadsletande. Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar