söndag 14 augusti 2011

Första dagarna

Yes! Nu funkar internet! Just nu befinner jag mig i Stockholm, Flemingsberg för att vara mer exakt. I folkmun även kallat "Flempan". ;P Så vad har jag gjort dessa hektiska dagar? Jag blandar ihop dagarna lite för det har skett så himla mycket, men låt mig tänka lite bara...

Torsdag
Vi åkte ned till Sundsvall. Vi var tvungen att vända uti Jävre för jag hade glömt sminkväskan. Billigare att vända om än att köpa nytt smink och gav mig en panikattack mindre. Vi åt på Frasses i Ersboda, Umeå.

Fredag
Vi for från Sundis till Sthlm. När vi kom till Stockholm blev jag visad rummet. Det är stort och jag märkte genast de blåa väggarna med de (inte så, nej) matchande orangea gardinerna. Alltså vad tänkte männskan som satte upp henn med?! Vi bar in grejerna och blev bjudna på lunch av hyresvärden. Sedan var det bara för mig att packa upp. Efter det blev jag visad runt Flemingsberg litegrand. Vad kan jag säga? Det finns många färgglada byggnader här. Många. Efter det blev det chill på Heron city och mammas och Storis hotell med bad.

Lördag
Jag skulle träffa Jonathan och Jakob, så jag var tvungen att fara till Ikea tidigt. Good luck. Jag kom till hotellet en halvtimme senare än vad som var tänkt. Jag käkade frukost där för jag hade ingen mat hemma. Jag fixade även hår och smink på hotellet för det fanns ingen spegel nära ett vägguttag här så jag kunde inte föna eller platta håret. Sedan drog vi till Ikea. Ikea är världens enda fängelsekedja. Men de är billiga, därför far man dit. Ikea är fan en blandning av: ett fängelse/labyrint/allmän tidsslösare/god mat. Mixa ihop de fyra sakerna jag just nämnde så får du dig ett alldeles eget Ikea. Jaja, plusa till möblerna då. Ooh, jag tappade förresten bort min väska på Ikea. Min väska är jobbig, för den glider ned för min axel hela tiden, så åker den av tänker man inte riktigt på det. Det känns bara som en börda som lättats från ens axlar, så jag märkte inte när den försvann förrän vi ställde oss i kassakön. Mamma fick mer panik än jag, jag är van vid sådant här. Jag hade 5000 kronor kontant i väskan när den tappades bort. Vi fick tillbaka den från kundtjänsten vid lagret.

Efter vi hade varit på Ikea for vi in till stan. Jakob hade fått punka på cykeln, så vi gick hem till dem för att laga den. Sedan trodde Jonathan att han hade tappat bort cykelslangen. Det var inte roligt då, men det är roligt nu. Ha ha ha! Han hade ställt den på köksbänken när han hade tagit ett glas.

På kvällen åkte jag T-bana (Ni kanske ba: "K bry att du åkte tunnelbana!" men det är viktigt för mig för Flemingsberg har bara pendeltågsförbindelser som går direkt till stan, men mer om det någon annan gång) till Masmo och gick till Max. Vi käkade där; jag, mamma och Storis. Sedan drog vi till Willys och handlade, så nu har jag mat hemma. =)

Söndag
Idag kom pappa och kollade in mitt rum. Efter det for jag till stan. Jag gick på Clas Ohlssons och köpte mig 2 grenuttag och en datormus, därav mitt datasittande. Efter det skulle jag till Issa, men jag visste inte exakt hur man kom dit för jag har alltid haft folk som lett mig dit, men jag visste vilken buss jag skulle ta och så utforskade jag området för att se om jag kunde hitta dit själv och det kunde jag. =) Det var superenkelt egentligen, men det visste jag ju faktiskt inte om. XP Vi gick på stand up comdey på Big Ben (en pub). Det är varje torsdag och söndag klockan 20.00. Jag gick hem lite tidigare för jag är rädd att gå själv så sent, speciellt när det är mörkt och speciellt i ett område som Flemingsberg. Jag pratade med mamma i telefonen hela vägen från T-centralen till Flemingsberg. Och nu är jag här! Jag kanske har missat något, men i s.f. tar jag upp det senare. Detta inlägg blev långt nog. ;)

Tills vidare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar