måndag 15 augusti 2011

Stockholms stadsmission

Igår när jag och Issa gick till Big Ben så gick vi förbi en butik som folk hade slängt kläder utanför. Jag blev förvånad, men Issa sade att det är en second hand-butik som inte har öppet på söndagar, så därför lägger folk kläderna de vill skänka bort utanför butiken istället. Jag blev nyfiken på butiken och när jag insåg att jag ganska lätt skulle kunna hitta tillbaka till den själv, så bestämde jag mig för att kolla in den idag. De hade en del finfina grejer och jag gick hem med två tröjor.









Den gula kommer jag att använda på hösten/vintern. Richard berättade idag att löven börjat falla där uppe och att vissa träd har hunnit bli gula... Tja, det har då inte börjat ske här nere kan jag då säga. Om ni undrar varför jag gör så där med händerna och har en konstig min så är det för att jag var tvungen att sätta mobilen på spegeln, trycka för att ta en bild och sedan ställa mig längre bak och lite längre ned så att tröjorna faktiskt syntes, vilket krävde att jag fick balansera lite.

Hursomhelst, så är ni i Stockholm, far på söder och leta efter denna butik för att 1. överskottet går till att hjälpa Stockholms hemlösa och 2. det är ett fint ställe, alldeles vid Nytorget.

1 kommentar:

  1. Va söt du var i kläderna, funderade först lite över hur du stod men fattade sen när jag fortsatte att läsa. :)Det var riktigt snygga kläder och för en bra sak.

    SvaraRadera