tisdag 31 augusti 2010

You are the only exception

Igår när jag skulle sova gick en rad ur en text genom mitt huvud om och om igen...

You are the only exception

Det har präglat hela min dag idag. Ibland är det lite svårare än andra gånger. Dagen har inte varit dålig, den har bara varit svår.

Men jag kämpar, för jag klarar det nu. Jag har en orsak.

Något som skrämmer mig lite, samtidigt som det känns okej, är att jag är inte lika uppmärksam i trafiken längre. Jag kollar mig för åt ena hållet, men inte andra. (Det upptäckte jag imorse när det kom en bil från andra hållet.) Jag stannar aldrig och tvekar utifall att bilarna kommer att fortsätta köra. Jag bara går. Det är en förändring jag gillar. Det är inte lika jobbigt att gå i stan nu för tiden.

Tills vidare!

1 kommentar:

  1. Ja, Marika, vi har läxor. ^^ Dock inte så jobbiga som era. Vilket jag är glad för. Går snabbt att göra, och sen har man mycket tid över till annat. :) Jag är tydligen så understimulerad när det gäller läxor att jag gör saker på fritiden som jag inte behöver göra då för att vi får göra det under lektions tid. :S Fast det kanske blir värre sen, men det kommer ändå aldrig vara sammma sak...

    SvaraRadera