onsdag 11 augusti 2010

Nolia

Idag har jag och Sofia varit på Nolia. Vi pratade med många olika människor, vilket var jättekul! Vi pratade med militärer också och jag förde en kort diskussion med en som gav oss information, men han sade att han inte var så insatt inom det och att han inte riktigt kunde svara på hur politikerna tänkte. Han sade att det var bra att jag tänkte kritiskt i a.f. =) Sedan hann jag ju också med att klaga lite på några stolar till en som sålde dem... Men lyssna här, det handlade i grund och botten om pallar med mjuk sittdyna.

Ska jag säga vad jag har gjort? Jag har pratat med Sveriges framtida första kvinnliga statsminister Mona Sahlin. Jag råkade dock kalla henne för premiärminister... Men sådana är våra yrkesskador. Same shit, different name liksom. Jag såg även Peter Eriksson. Jag kollade mot Miljöpartiets plats och såg att han signerade sin kokbok och hann tänka "Har han gjort en kokbok?" Och andra outvecklade tankar om att han kanske borde ta sig an lite andra grejer så här inför valet. (Fast det är ju naturligtvis bra att han möter folket!) Sedan vandrade min blick uppåt och fastnade när jag insåg att jag och Peter Eriksson tittade varandra i ögonen! Det är roligt med politiker som kommer hit tycker jag. Det är det närmaste till kändisar man kommer här uppe.

Efter Nolia så var Sofia och jag med Robin ett tag också. Vi satte upp en otroligt bra produktion av Harry Potter 4. Den var skitrolig! Och så gjorde jag min debut som ståuppkomiker. ;)

Och nu - vidare till ännu mer Harry Potter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar