söndag 22 augusti 2010

Relativt bra

Jag har arbetat med min EE idag. Mest organiserat och sådant. Jag har även sett Disturbia. Den äger. Bättre än de flesta skräckisar i att skrämma vettet ur mig. Och därmed bättre än de flesta sådana också. En relativt bra kväll har förflutit.

Jag arbetar som sagt med min EE och eftersom att den handlar om Harry Potter så får ni här en liten lista jag kom på i all hast. Motivering finns nedanför.

IB-lärare=Hogwartslärare:

IB-koordinator/Matte - Hagrid
Historia - Blodiga Baronen
Engelska - Snape
Svenska - McGonnagall
Psykologi - Trelawney
Biologi - Prof. Sprout
Matte - Peter Pettigrew

Motiveringar:
Hagrid - För att hon är snäll, precis som Hagrid. De är inte ett dugg lika utseendemässigt. Men de är båda sådana som vill alla väl. =)
Blodiga Baronen - Ingen lärare, men det känns som att han kan skapa samma stämning som Blodiga Baronen.
Snape - Listiga och goda/onda på samma gång.
McGonnagall - Lite sträng, men det är bara för hon vill att alla ska göra bra ifrån sig.
Trelawney - Lite flummig sådär. Snäll, men kan ibland ha svårt för att få andra att förstå vad denne menar, om man säger så.
Prof. Sprout - Biologi/Örtlära - ganska lika. Påminner lite om henne till utseendet. =S
Peter Pettigrew alias Slingersvans - Ingen lärare visserligen, hittade ingen som passade in. Jag valde då honom för att demonstrera hur lite jag tycker om en viss person... De är även ganska lika till utseendet.

1 kommentar:

  1. Hahaha.. :D Gillade den sista speciellt mycket. ;P Hoppas du har kvar bilden av den personen som jag gav dig i vintras. Jag älskar den bilden. <3 En bild säger mer än tusen ord. Hade tänk skriva ett blogginlägg nu, men det orkar jag inte, så det får bli imorgon. Att skjuta bågskytte var grymt kul, gör det gärna igen. CAS, kanske? prova något nytt.. Bara ett förslag... kramar

    SvaraRadera