måndag 20 september 2010

Politik

Jag har nu insett att jag är typ den enda som inte har bloggat om politik sedan gårdagens val. (För det är ju en så lång tidsperiod...) Därför tänkte jag skriva några punkter om detta.

  • SD kom in i riksdagen
    Kom ihåg trollkarlens första regel - folket är dumt. Detta räknar jag som bevismaterial ett.
  • Alliansen får styra över en andra mandatperiod för första gången
    Få se om Sverige går att reparera efter ytterligare fyra år med en blå regering.
  • Sverige fick inte sin första kvinnliga statsminister
    Eller "premiärminister" som jag sade till Mona Sahlin tidigare i somras när jag nämnde saken. Jag visste inte ens om att hon skulle bli den första om hon vann valet förrän typ två år sedan. Det betyder att jag inte bryr mig om könsroller! Moahaha!
  • Slutsats:
    Jag trodde att det svenska folket hade lärt sig, men icke!

2 kommentarer:

  1. Om du har tur kanske jag får vara hundvakt någon dag och då får du komma till älvsbyn och träffa henne. Hon är bara åtta veckor. :) Men jag är kär.. Dock, har jag inte träffat henne irl än.. :'(

    SvaraRadera
  2. Det som är det mest irriterande är att jag inte vet hur jag gjorde illa mig där. men man kan inte veta allt. Känner mig helt koko i huvudet just nu. Man ska inte ha matte sista lektionen.. :S

    SvaraRadera