tisdag 7 september 2010

Grismonstrets skri

Hör upp! Achtung! Hear ye! Jag vill bara meddela er allihop om att även om vädret har varit förträffligt de senaste två dagarna, så kommer det inte att vara det imorgon. Hur jag vet detta? Jo, ni förstår att både igår och idag när jag vaknade upp kollade jag ut genom fönstret och det såg kallt och jäkligt ut båda gångerna. Jaha, tänkte jag. Nu är det varma kläder som gäller.
Men fan ta det! För att för det första så går det inte att förutspå dagens väder klockan djävla 7 på morgonen! För det andra så bryr jag mig inte! Så djävla mycket varmare blir det faktiskt inte. Jag kör mitt eget race, som jag alltid har gjort. Och hör sen!
Så, till varför det inte kommer bli fint väder imorgon. Så här är det: Ju mer kläder jag har på mig, desto soligare och finare blir vädret. Desto mindre kläder jag har på mig, desto kallare och blåsigare blir vädret. True story!

För övrigt så har jag och Angelique fikat på Suzie Q's idag. Jag åt en jättestor havrekaka! Jag vill göra sådana också. Funderar på att ha som CAS att även baka till min och Sofias lilla tvåmanna-bokcirkel. ^^ (Även den skapades för CAS naturligtvis.)

Och på tal om böcker så köpte jag och Angelica en kasse böcker idag. Jag hittade en, för mig helt okänd, bok skriven av Anthony Horowitz (en av mina favoritförfattare), som utgavs 1991. Det var den som verkligen triggade igång mitt bokbegär. Sedan rullade det bara på och till slut lyckades jag och Angelica fylla kassen till brädden. En tjuga per kasse är inte dumt! När vi skulle dumpa böckerna hos mig så stannade hon även på middag. Jag kom på att det var samma som hon åt hos mig i somras - köttfärssås och spaghetti. ^^

"Green Days Paper Lanterns är jättebra, men jag blir lite rädd för jag lyssnar på en akustisk version och i slutet så låter det som att ett grismonster skriker. Då blir jag rädd."
- Jag i en msn-konversation med Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar