söndag 12 september 2010

Hemlängtan

Gårdagskvällen spenderades på krogen med en kompis. Kvällen blev inte lyckad och jag känner att jag behöver en AL just nu. Man kan alltid behöva en AL. Tror jag ska slå henne en pling sedan.

Jag har gått samma sträcka som vi tar när det är Boden i rörelse, som ska vara på fredag. När jag kom hem frågade mormor om det var en trevlig sträcka, och jag kan säga er att det är inte det. Det är så himla lite skog - väldigt mycket vanlig, asfalterad väg. Och så kommer det ju en del folk och går så man kan f*nimig inte få vara ifred heller. Annat är det i Sikfors. Där vet man vars stigarna går, där brukar det inte komma annat folk så ofta och där är det bara skog (om man inte väljer att gå på den vanliga vägen naturligtvis). Som jag sade till mormor: "Man är väl bortskämd."

Jag längtar hem. Jag längtar efter mina hundar och jag längtar efter mina brorsbarn. Jag får inte träffa dem så ofta nu och jag vill bara fara till dem och hålla om dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar