onsdag 8 september 2010

Dimma

Dagens konstaterande: Det är dimmigt ute. Vad underligt det känns. Dimma, mörker, ingen sommar... Det gäller att se framåt eller att inte se alls. Ingen förstår det där kan jag tänka mig.

Det ska bli kul på fredag när det är Diploma ceremony. Är dock lite nervös - det känns som om jag kommer att göra fel, som vanligt. Men jag ser ändå fram emot det. Jag har antagit många utmaningar för detta CAS-projekt.

Imorgon kommer mamma hit. Jag hoppas att hon har med sig Muffin. Cookie får inte följa för hon fäller för mycket hår. Det blir lite ensamt utan djuren, även om man har massor med människor runt omkring en. Jag älskar Cookies blick när jag sjunger för henne. Och hur Muffin ser ut när jag försöker lära henne ordet "öron". Då vickar hon på huvudet och rynkar pannan.

"Den som lärt känna människors ondska blir djurvän."
- Kinesiskt ordspråk

1 kommentar:

  1. Jag har en fråga, som jag hade kunnat fråga tidigare men jag kommer ju aldrig ihåg det. Var din mamma och någon mer i Älvsbyn och såg på bio i Lomtjärn då det var utebio? För de hade två jättesöta hundar med sig som såg precis ut som Cookie och Muffin. De hette till och med likadant. Det är därför jag undrar. Har ju bara sett din mamma en gång, och det finns väl andra som kan ha hundar som heter likadant. Men det kändes för otroligt att det skulle vara så. Så jag antog bara att det var era hundar. Sa till Pär att jag tyckte att det var mest troligt att det var dem då jag hörde namnen och de såg ju ut som de gör. Har ju sett bilder på dem. Han tyckte de var jättesäta han också. ^^ Jag har i stort sett bestämt att det är era hundar nu, även om det inte skulle vara det.

    SvaraRadera