torsdag 23 september 2010

Lyckan kom i vit skrud

Hade tydligen bara tyska denna torsdag också. Det enda skolarbetet jag hunnit med efter skolan är HP (EE:n) och Romeo och Julia. Startade datorn för att se dokumentären jag egentligen skulle sett i tisdags på historian, men den är obegripligt seg på att ladda, så jag tror att jag måste se den till helgen i stället. Den har nu laddat ca. 6 minuter på ungefär en kvart...

Efter skolan köpte jag, Nina och Carro glass på Rönnbäcks. Jag hittade vit chokladtopping! Jag har aldrig sett att de har det där förut! Enda stället jag har sett det på tidigare är i Sundsvall. Lyckan kom i vit skrud. Ha ha ha! Poetiska jag.

Vi hann även med en sväng på Återvinningen och där köpte jag ännu en gammal, och för mig tidigare okänd, Anthony Horowitz-bok. =)

Sedan träffade jag Gabriel och Josephine på Dollar och det var då jag insåg att alla IB:are har nog åtminstone en liten släng av Hermione i sig. Just a tiny dash. De köpte godis och skulle på kalas - jag köpte tandtråd och skulle hem och göra mer skolarbete...

Imorgon drar jag hem till Sikfors. Det ska bli kul att få träffa mina brorsbarn. Jag saknar dem verkligen enormt mycket när jag stannar här över helgerna. Dessa tokstollar alltså.


Han blir mer lik mig för var dag som går, märker jag... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar