söndag 27 juni 2010

Midsommarhelgen

Nu ska jag berätta för er vad jag har haft för mig de senaste dagarna. Jag kan ju börja med att berätta att jag i onsdags åt en Ben & Jerry's-glass för första gången. Det var strawberry cheesecake. Jag kan då säga en sak; jag fattar inte hypen över deras glass. Den var naturligtvis god, men så som andra har beskrivit den - nej. Och man äter inte alls upp den på en gång! Hade ändå inte så höga förväntingar på den heller, även om jag ju hört att andra gillat den jättemycket. Fast jag kanske bara tog fel smak? Jag ska prova en annan smak någon annan gång. Men den är så himla dyr så den är inte riktigt värd pengarna. Jaja, nu har jag i a.f. testat!



I torsdags så hämtade de ju upp mig direkt efter jobbet och så for vi direkt till Skellefteå. Vi var de första ur vårat gäng som kom dit, men efter ett tag kom även Richard, Ida, Theodor, Bobo, Hanna, Kalle, mormor, morfar, Frank, Sanna, Emma, Linn och Mysan. Då gick jag upp till stugan som jag skulle sova i, för mormor, morfar och Franks familj hade nämligen ett rum över och jag är inte den som säger nej till att komma undan från att vara tvungen att dela några fåtal kvadratmeter med dem. Det var tur för att jag hade världens mysigaste rum! Jag glömde att ta kort på det, men far till Skellefteå camping och bo i en stuga som heter Sirius. Det var så fint där! Och så fick jag bo närmare mina kusiner. =D

På midsommar badade jag, Emma och Linn i utebadet. Det var grymt härligt att bara ta det lugnt hela dagen. Och så fick jag ju prova min bikini på riktigt för första gången. ^^
Senare på kvällen gjorde jag mig i ordning. Det var skönt för mitt hår var inte så jättefint innan duschen efter badet. Resultatet till slut blev detta:

(Det är Kalle - marodören - som äger handen i bakgrunden.)

Lördagsuppdateringen har ni redan fått, så den ska jag inte prata så mycket om. Men ni kan få en bild på mig som är tagen mitt i en handling. (Det kanske ser ut som att jag sneglar på kameran, men jag kollar ut genom fönstret.) Jag gillar sådana bilder. De speglar oss människor på ett så genuint sätt kan jag tycka. Inte för att jag vet vad den här bilden skulle avspegla... Människans nyfikenhet för sin omvärld med tanke på att jag tittar ut genom fönstret, möjligtvis?



Nu är jag ensam hemma. Mamma, Storis och Henrik har farit med husvagnen til Överkalix och ska vara borta i drygt 2 veckor. Det är grymt härligt, men jag kommer ju naturligtvis att sakna mina hundar.
Cookie är ett kakmonster!



Ville bara visa en bild på mitt lilla brorsbarn! Han är så himla söt. Här ser ni honom kidnappad av ett troll. Skoja' bara, han sitter hos sin pappa, d.v.s. min bror. Det har varit så kul att spendera så mycket tid med honom. Jag får ju inte träffa honom lika ofta som alla andra ur min familj eftersom att jag bor i Boden under skoltid, men nu har jag fått vara med honom jättemycket! =D

3 kommentarer:

  1. haha jag vet! jag skriver alltid när jag har mycket som jag måste göra i livet... just nu så jobbar jag ju typ hela tiden så de är nog därför jag helt plötsligt började blogga igen:o jag ser att du laggt ut bilder! ovanligt av dej tycker jag:p men de är roligt med bilder..

    SvaraRadera
  2. Himla fin du var på bilden :) Saknar dig

    SvaraRadera
  3. Köp half baked, den är bäst! ;)

    SvaraRadera