onsdag 16 juni 2010

Gräsligt

Idag har jag klippt gräs, klippt gräs och... klippt gräs! Igår gjorde jag samma sak och i måndags med. Fast i måndags fick jag även plantera purjolök, annars har jag (gissa vad!) klippt gräs. Jag misstänker att jag kommer att få göra det åtminstone en stund imorgon. En annan som sommarjobbar på samma ställe som jag sade att han hade drömt om att klippa gräs hela natten. Han sade att han hade drömt att han hade klippt klart alla gräsmattor (det är ett stort område!) och att när han kom hit och insåg att det inte alls var så, blev han besviken. Han sade även att han såg gräs framför sig när han blundade. Idag upplevde jag samma sak. Alltså det där med att blunda, inte drömmen. Jag såg framför mig hur jag klippte gräset runt träden när jag skulle vila. Det resulterade i en timmas sömn och en halvtimme till som jag slösade bort genom att ligga och dra mig. Inte bra!

Jag orkar inte! Jag måste kliva upp 05.30 varje morgon. Skolan är ännu slappare än det här och jag går IB!!! Jag skulle mycket, mycket hellre arbeta på min WLA imorgon än att hålla på med praktiskt arbete, för det är jag inget bra på alls! Men jag måste tänka på pengarna och Europaresan! Det är för dess skull jag gör det här. Jag är uppe två timmar senare än vad som var planerat. (Oops!) Det är på grund av WLA:n, men det är ändå lika dåligt.

Men jag får se det ljusa i mitt liv! Imorgon ska jag fara till Gammelstad. (Yay!)

Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar