onsdag 2 juni 2010

Euskefeurat

Idag har varit den stressigaste dagen jag haft på väldigt lång tid! Jag gick länge idag, jag skulle hämta tvätten hos pappa, jag håller på att baka, jag ska läsa några papper inför min biologilabb som jag ska göra hemma i Sikfors och jag måste läsa mycket ur Alfa Sierra. Jag skulle inte ens ha slagit på datorn om det inte vore för att jag skulle ta recepten. Det var nog inte så smart att lyssna på Life Of A Salesman med Yellowcard tidigare heller. Jag ville höra något med lite tempo i, men det är kanske inte alltför bra för psyket när man är stressad. Jag har hunnit lugna ned mig nu för jag är snart klar med baket, men innan så var jag stressad, arg, ångestfull. Nu är jag det i en mer nedtonad jag-är-apatisk-stil. Ha ha ha ha ha... hah... ha...

Jag vill härifrån. Jag såg en bil som körde med ett släp som var hyrt på Shell i Piteå när jag cyklade från Coop efter jag hade inhandlat en del ingredienser. (Naturligtvis, man har då inte tid med att gå ut och gå som en vanlig människa.) Min första tanke var: "Ta med mig hem!" Jag vill hem till mitt alldeles egna rum med min alldeles egna balkong med den otroligt vackra utsikten över älven. Och främst av allt vill jag hem till min säng med min egna dumma väckarklocka som jag älskar även fast den lyser upp rummet med sitt svaga, blå sken när man ska sova. Jag antar väl att jag har hemlängtan. Något säger mig att jag inte kommer att förstå det när jag är där.

Snart är det sommarlov...

1 kommentar: