tisdag 8 december 2009

Indeed a grand poem

Idag skrev jag en dikt på biologin. Det och att rita mitosis var det roligaste skolarbetet vi gjorde idag. Okej, dikten var inte skolarbete, men whatever. Vi har (surprise, surprise) fått en ny uppgift på engelskan idag. Vi fick i alla fall en rimlig tidsgräns denna gång. Jag fantiserar fortfarande om att vara Patrick Bateman... >=) Jag har gjort matte ända tills nu. Jobbigt! Jag ska fortsätta klockan 21.00 så jag ska bara se ett avsnitt av The Big Bang Theory. Hade tänkt fara till skolan en timma tidigare imorgon för att jobba med matte då också. Jag behöver hjälp med den!

Jag hittade en sagobok på Återvinningen, som för övrigt är en bok-skattkista, idag. Jag ska nog köpa den till mitt brorsbarn som just nu fortfarande är ett foster. (Ha ha ha - foster... Missfoster är ett ganska roligt ord. Ha ha ha! I a.f.) Men det var fel slut på Rödluvan! Jag vet att det finns flera olika versioner av slutet, men jag menar det slutet jag anser vara det rätta. I denna så dog vargen av att den försökte fly efter att jägaren hade stoppat stenar i magen, fast att den då ramlade och slog ihjäl sig. Sedan flådde jägaren vargen! Nä! Det slutet vägrar jag att acceptera. Vargen blir törstig av stenarna i magen utan att veta varför, ty den sov fortfarande medan stenarna blev stoppade i magen, så den går till brunnen för att dricka och sedan faller den i och drunknar. Det är det riktiga Rödluvan-slutet. Ja, förutom slutet i Sanningen om Rödluvan(filmen). Älskar den filmen. The squirrel is AWESOME!!!

OMG!!! Look what I found! Den riktiga teaser trailern till HP7!!!



Nedräkningen tills den nya HP-filmen kommer ut på bio:
http://www.moviezine.se/film/harrypotter7

1 kommentar:

  1. Oj, jag skrev aldrig en kommentar. XD Smidigt. Hur som helst, you just made my day! (yesterday) Om ett år, då du! ^^

    SvaraRadera