tisdag 29 december 2009

Daydream

Avril är bäst! Jag har upptäckt en ny låt med henne. En som skrevs under Under My Skin-tiden, men som inte kom med på skivan eller någon singel. Synd, för den äger! Fast kom igen nu, det är ju Avril vi snackar om. Samma person som givit oss Complicated, Nobody's Fool, Nobody's Home, Slipped Away och Keep Holding On för att bara ta några exempel. Låten jag snackar om heter Daydream.
AL kan spela piano så himla bra! Tidigare ville jag bara höra henne spela The Scientist om och om igen! Det är en Coldplay-låt förresten. Kollade upp det, för jag visste inte om det tidigare. Jag önskar att jag kunde spela något instrument. När jag var liten så ville jag bli violinist, alltså en professionell sådan. Men det blev aldrig av... Det är nog därför jag beundrar andras musikaliska talanger så mycket, jag har inga själva. Men jag älskar att spela trummor. Trummor och fiol är det allra coolaste instrumenten, sedan kommer piano på en nära andraplats.
Imorgon ska jag till Lule och hänga med Florian. Ha ha. Hänga med... Det är så roligt att vara töntig. XD Nä, men jag ska vara med honom då. ^^
I övrigt så har jag varit med Sofia och sett hela Push. Den äger! Jag började tänka på Jumper, och jag vill ha en uppföljare nu! Jag planerar att se X-Men, Stardust, HP4 och Constantine senare på lovet. Även Scarface(se, en icke fantasy/sci-fi-film!). Ni: Ooh, vad intressant, Marika! Vi antecknar flitigt! *ironiska* Jag: *Mumlar* Latin... förhäxa er... explodera... andra bullar. Moahahaha! J/K Jag hoppas verkligen att ni tål sådana skämt. Annars får ni ignorera detta sista och så riktar jag det till dem som tål lite blodiga skämt då och då. Det lär inte bli så många tror jag... He he. Men, det är så det är när man är som jag är. ;P Ha överseende, är ni snälla.
Guten bye - rutten paj.

2 kommentarer:

  1. Vad kul! :) Pär och jag ska också kanske fara till Luleå idag. Först skrev jag kyl istället för kul. Pär Junior följer med mig överallt här hemma, det är nästan som en liten bebis. I'm so weird. Okej, jag ska sluta skriva nu, annars förstör jag allt genom att vara jag. Ha så kul! :)

    SvaraRadera
  2. Constantine är.. speciell. Inte en film för mig direkt. But you might like it.
    Peter Stormare gör dock filmen värd att se, även om han inte alls är med så väldigt länge så är han grym.

    SvaraRadera