söndag 18 september 2011

Veggiepizzan is coming back

Idag åker jag hem, tillbaka till Stockholm. Jag har hunnit med en hel del här hemma, fast inga läxor... De får jag göra på tåget. Jag har skrivit bostadsansökanslappar och lappar angående hundrastning, så jag far tillbaka till Stockholm med gott mod. Eller, i alla fall till viss del. Lite vemodigt är det alltid att lämna Norrbotten. Det är ju trots allt "hit man kommer när man kommer hem" på riktigt. Men det är inte här jag ska stanna om jag vill utvecklas och se nya saker. Nej, det finns inget för mig att hämta här längre. Inte i detta skede av mitt liv. Men jag saknar min familj, svårast är det att vara från småpojkarna. Men jag gillar mitt liv där nere med Bananen och Fläskfilén... ;) Och alla andra så klart! Fast jag hoppas på en del besök från Norrbottningar och Lapplänningar (jag har inte glömt att räkna med dig, Angelique). ;P

Hejdå! Off to the Hogwarts express... *murmurs* At least in my dreams...

1 kommentar:

  1. Haha XD Jo jag är så förtjust i audiokursen (Michel Thomas) just för att man får sitta och konstruera meningar själv (Wollen sie is will you; kommen is come: How do you say will you come? If mit mir is with me, how do you say will you come with me), då får man som lite aha om meningsuppbyggnad så att man kan bygga på det med glosor, stavning och grammatik senare istället för tvärt om. + Att det är roligare att göra det så..

    SvaraRadera