torsdag 22 september 2011

Kafé 44-häng

Idag har jag varit borta typ hela dagen! Jag skulle ju till Kafé 44 med Issa idag, så jag tog pendeln in till Söder direkt då jag hade gjort mig i ordning. Sedan vandrade jag omkring litegrand där och köpte Situation Stokcholm av en person. Jag håller för tillfället på att lösa korsordet i den. ^^ Sedan satte jag mig och åt en glass vid de jag kallar Boden-husen. Det är lägenhetsbyggnader som ser ut som att de lika gärna hade kunnat stå i Boden. Det finns fler sådana på Södermalm, det är mycket därför jag gillar Södermalm så mycket. Plus att det har ställen som Fenix och Kafé 44. ;P

Jag träffade en person på Kafé 44 som jag skickat flaskpost till i tisdags. Det var roligt för han påminde mig om Spike. X) Sedan träffade jag honom ännu mer nu ikväll då det var spelning på kaféet. Det var roligt, fast lite tråkigt var det att jag inte riktigt kände någon där. Men det är ju också utmaningen; att prata med folk och så. Så jag pratade med en del människor. Det var en jättetrevlig tjej där med en skitcool Back to the future-tröja, d.v.s. en som jag typ alltid har velat ha sedan jag upptäckte att de fanns. Så kom ihåg detta: Vet du inte vad du ska snacka om - snacka om folks tröjor. Typ: "Åh, vilken rutig skjorta du har på dig." ;) Jag måste tillägga, innan jag kollar på Buffy, att jag gillar Kafé 44:s stämplar. Det står: "Åter avsändaren" på min hand just nu. XD Och en grej till, sktigod mat, skitgott fika till rimliga priser har de också. Är ni i Sthlm - far dit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar