torsdag 15 september 2011

Det jag aldrig säger

Less Than Zero. Läsvärd, så djup på många olika plan så länge man bortser från ytligheten. För mig handlar den inte bara om det ytliga levnadssättet, utan även hur man kan komma tillbaka till där man bott innan och få ett annat perspektiv på saker och ting. Från New Hampshire tillbaka Los Angeles, från Stockholm tillbaka till Norrbotten. Jag älskar Norrbotten och kommer att komma tillbaka hit igen - när jag känner att jag har något att hämta här! Men det har jag inte längre. Stockholm passar mig utmärkt. Att jag har klagat en del på Stockholm ibland beror på två saker: 1. Jag vänjer mig vid staden ännu. Jag har inte hunnit bo där så länge och det är en stor omställning att flytta till ett så annorlunda ställe än man är van vid. 2. Jag har en tendens att betona de dåliga med saker och ting ibland, men det är enbart för att det är de sakerna jag måste få ur mig för stunden. När det är över kan jag övergå till de positiva sakerna.

Ja, om några dagar åker jag tillbaka igen och det ska bli bitterljuvt. I alla fall är det så det känns nu. Men jag skulle inte vilja något hellre än att åka tillbaka. Eller jo, kanske att åka tillbaka till Söder istället för Flemingsberg. ;) Men ni förstår hur jag menar. Ja oder nicht?

1 kommentar:

  1. Oooooh, bok. Vadåförnåttdå? Bra/Inte bra/duger/Svinbra/Ska jag ladda ned den? XD Ne fyfan vad jag är olaglig ^^

    SvaraRadera