onsdag 7 september 2011

Åhej!

Hej alla barn, nu blir det barnprogram.
Titta nu här vad farbror Frej tar fram.
En liten godis och nu ska vi höra
vad man med en liten godis kan göra
Sälj den på Pulsen och kuckelismock
Kolla nu vad Mimmi blev tjock!


Okej, det kanske var mer än en godis... Jag måste sluta köpa godis på Pulsen, men mitt snålhjärta lurar mig alltid till att köpa när det är så himla billigt. För det är det! Marabou sensation för en tia och alla sorters godispåsar för en femma. Jag går typ under här! Gaah! Det jag hatar är att man inte kan ta kvällspromenader längre p.g.a. mitt geografiska läge, eller snarare mitt geografiska läges invånare. Jag längtar tills jag flyttar till söder. Då kanske jag börjar gå på café och dricka te istället, vilket är betydligt bättre för min hälsa än Pulsens utbud av sötsaker. Det är inte lördag varje dag, även om jag nu verkar tro det för tillfället.

Jag har haft en trevlig dag. Jag hade bara en lektion i uttal och sedan lånade jag två böcker på bibblo, varav en av böckerna är till Tysk litteratur. Jag hoppas kunna låna alla böckerna på läslistan på bibblo, så jag ska inte säga något till de andra för då kanske de hinner låna före mig och det tänker inte snål-Marika tillåta... Jag är hemsk - det är bara att konstatera.

Imorgon ska jag till Nacka forum för att kolla in klänningar inför diploma. Jag kanske inte köper en ny, men man får se. Nu är i alla fall det här med studieförsäkran fixat, så jag kommer få mitt lån snart. Det gör mig glad. X) Vad som också gör mig glad är Buffy och att läsa, så det ska jag göra nu! Tjarå!

1 kommentar:

  1. SKIT! :@ Jag skrev en grej men råkade radera det. Orkar inte skriva det igen men för att sammanfatta: Godis är gott, men det är inte bra att vara i godisaffärer med många olika godisar, för man måste ju ta av så många som möjligt som man aldrig ätit förut + det man gillar.

    Matte om 30min fattar ingenting :S
    Ord.ver. flopla

    SvaraRadera