söndag 4 september 2011

En "händelselös" dag

Idag har jag inhandlat ett par skor, vilket behövdes. De hade rea på sneakers i en butik som heter Belle Shoes, som ligger vid Slussen. Jag köpte ett par beige/gråa. Jag har annars mest bara vandrat omkring och kollat runt. Jag åkte till Skärholmen också, men jag var så leds på att vara ute så jag tog bussen hem ganska snabbt. Jag gick och handlade på Pulsen efter det, men utan att köpa några som helst godsaker denna gång! De har alltid extraerbjudanden på typ choklad eller andra sötsaker och då brukar jag köpa bara för billighetens skull liksom. Men inte idag! Fast jag åt en McBengt på MacceDonkan vid Slussen. När jag var liten och brukade åka på husvagnssemester varje sommar blev det, som ni nog kan förstå, väldigt många McDonalds-besök. Jag har aldrig gillat McD's men det går, ni vet. I alla fall, så en sommar åt vi en McBengt när vi var där och den tyckte jag faktiskt om. Mitt betyg idag lyder så här: Burgaren: Rätt så okej. Pommesen: För salta, jag längtar efter Rönnbäcks!!!

Jag har inte kunnat köpa någon studentlitteratur än eftersom att csn/universitetet håller på att strula. Jag ska prata med dem på måndag. Jag måste även avanmäla mig från min latinkurs. Jag vet att jag borde ha avanmält mig i måndags, men min virriga hjärna kommer inte ihåg sådant förrän jag typ sitter på pendeln hem. =S Hursomhelst, detta med lånet innebär även att jag inte kan göra min läxa i grammatik. Men jag får make up for it big time när jag väl köper den!

När jag gick från stan mot Söder idag såg jag Vanna Rosenberg. Det är officiellt den tredje kändisen jag randomly stött på sedan jag flyttade till Stockholm. I alla fall om det verkligen var Alexandra Pascalidou jag såg på centralstation. Jag tror det var hon, men hon hade solglasögon på sig, så jag är inte verkligt, verkligt 100% säker. Jag börjar faktiskt vänja mig mer, men det är ändå lite wow-faktor att de bara går förbi mig som om man aldrig sett dem förr. Fast man har ju det, men de har aldrig sett mig förut. Knausigt.

Igår skulle jag och Issa till en som heter Simon som fyllde år då, men det blev ändrade planer. Istället tog vi en fika och smakade på äkta engelsk marmelad och sylt o. dyl. Folk från olika länder har uppe en massa stånd vid Sergels torg nu och de ska vara här de närmsta två veckorna. Jag hade en trevlig pratstund med en italienare angående labradorer också. Jag har typ dölängtat efter att få prata engelska!!! Jag köpte två muggar från engelsmännen. Muggarna hade labradormotiv; en med en svart och en med en brun. Efter det drog vi hem till Issa tills jag var tvungen att fara hem vid tiotiden p.g.a. min jag-måste-åka-till-ett-av-vad-jag-har-hört-är-Stockholms-ghetto-nummer-två-rädsla. Det ska bli skönt när jag får flytta till mitt underbara Söder. Yes, I've claimed it! It's mine now! You can have "Flempan" if you want.

Me pretty shoes (or one of them)


Ridande poliser i Gamla stan. De blev bjudna på cola light av två killar som stod och delade ut en till folk som gick förbi. Fast jag fick ingen. =(


Jag tyckte dagen var rätt så händelselös tills jag skrev mitt inlägg. Hmm... Jag börjar väl bli van vid att ha aktiviteter på gång. Jag är sugen på att gå på en politisk debatt ang. bostadsbristen i glesbygden... nä, jag skojade bara - i Sthlm menar jag naturligtvis, på tisdag. Det verkar intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar