lördag 3 september 2011

Jag är i behov

Igår hade jag konversation i tyska (en del av kursen alltså). Det var roligt faktiskt, till skillnad från grammatiken... Det är en djävligt härlig grupp konv 3, fast det finns ju härliga människor i de andra grupperna också naturligtvis! Vi är färre när vi är uppdelade i konv-grupperna, så det är lättare att lära känna alla. Grupp 1 är ju relativt liten jämfört med då vi är alla, men det är ändå en stor grupp. Jag käkade min lunch på morgonen, så när de andra skulle äta drack jag bara en dricka. Jag hade inte ätit någon frukost och när jag ändå kom tidigare så tänkte jag: äh, wth.

Jag vill ha 1, 039 Smoothed Out Slappy Hours med Green Day. Den har så många bra låtar! Jag såg att den fanns i en skivbutik här, men jag ska vänta med att köpa den. Just nu håller det på att strula för mig (som vanligt) och jag har inte fått mitt studielån!!! Det är väldigt oroande, ja. Men jag ska prata med dem på skolan på måndag och säga att de får minsann säga till csn att jag studerar här! Mamma hade ringt och frågat när man får pengarna och då sade hon att man får dem två bankdagar efter att man börjat, eller något liknande var det. Men saken är ju den att jag är registrerad på skolan, så jag förstår verkligen inte vad problemet är. Man skulle få pengarna vecka 35 och jag har inte fått dem än. Någon sade något om en studieförsäkran, så det ska jag också kolla upp. Jag behöver mina pengar, jag lever just nu på mina sparkontos-pengar, vilket inte är mycket kan jag säga er. Jag fick i a.f. pengar från KAP tidigare och då tog jag ut hyran på direkten, så att hyra har jag i a.f. Synd bara att jag behöver mat och kläder. Nej, inte "Åh, den här var fin!"-kläder, utan jag behöver verkligen basic clothes desperat just nu! Jag får inte tvätta förrän någon gång nästa vecka = panik.

Ikväll ska jag och Issa till någon som heter Simon. Igår var vi på Gula villan, det var intressant. Efter det gick vi till Lappis, men jag upptäckte att klockan var på tok för mycket för en som bor i Flemingsberg och var tvungen att fara hem.

"Med tiden kanske man vänjer sig med tiden."
- Kurt Tucholsky

1 kommentar: