tisdag 6 september 2011

Nördar

Jag sitter på ett internetcafé just nu. Internet håller på att strula för mig igen, nu går det inte att gå in på internet överhuvudtaget! Men de goda nyheterna är i alla fall att jag vet varför jag inte fått lånet än. Jag har inte anmält någon studieförsäkran typ. Suck! Jaja, jag vet i a.f. vad problemet är, vilket betyder att jag även kan rätta till det.

Jag fortsätter att kolla in ställen på Söder, men har inte hittat några som duger åt mig och samtidigt är i min price range. Internetcaféet jag sitter på för tillfället heter Playz och ligger på Södermalm, precis vid Skanstull, så jag tycker att om ni är i Sthlm och behöver kolla mailen så kom hit för då får du sitta i 40 min. för bara en tia. Fast det var sommarpriser, sade killen i kassan. Ekonomiska (eller snåla - tolkningsfråga) jag kommer komma tillbaka om jag inte sitter på universitetet. Jag tycker det kan vara skönt med miljöombyten.

På tal om universitetet så har jag träffat en av mina kurskamrater på ÖoB idag. Snacka om random alltså. I denna stora stad så träffar jag en av dem mitt i stan. Men han jobbade tvärs över gatan, sade han. Men med tanke på hur få jag egentligen känner här i stan så är det tusanimig en bedrift att råka på någon av dem!

Alltså, egentlige är Playz ett ställe för datornördar att hänga på. Det är typ jag och så en massa nördar som spelar datorspel här. Hur jag vet att de är nördar? Öh, för att de sitter och spelar datorspel på ett internetcafé!!! Men det är okej, jag trivs bland dem. Jag är själv en nörd, fast en HP- och Buffy-nörd. ^^ Och så brukar jag alltid känna mig tryggare om jag ser punkare, hårdrockare eller nördar omkring mig. Ja, men ni fattar, alternativa jämfört med normen. Fast här i Stockholm är normen att se så "unik" ut som möjligt. Alla kör på "sin egen" stil, vilket egentligen är samma gamla grej som man alltid ser.

Ikväll blir det Buffy. Jag typ dör för att jag älskar Buffy så mycket! Det finns inget jag älskar mer än att kolla på Buffy, men det finns något jag tycker lika mycket om och det är att läsa HP. X)

1 kommentar:

  1. HP FTW! :) Bästa boken någonsin enligt moi.

    Jag har hål som vanligt nu. Har långa hål, sånt är ju alltid roligt. Fast helst hade jag haft lektion nu och slutat tidigare. Eller så skulle man haft läxtid på skolan. Med en eller två lärare, så att man kan göra bort dem på skolan och behöver man hjälp så finns de där.

    Måste börja skriva kortade kommentarer. :S

    SvaraRadera