söndag 16 januari 2011

Novembersnö i Januari

För en människa som sovit till 12.49 är jag förvånansvärt orkeslös. Jag har fått en del gjort idag i a.f. Men det mesta är läsning, så det gills liksom inte. Jag njuter av att läsa, förutsatt att det är en bra bok.

Jag gillar inte söndagar. De bara för med sig en massa jäkelskap. Man vet att man inte kommer att kunna somna i tid eftersom att man sovit länge på morgonen och resultatet av det är att man är dödstrött på måndagen. Jag hatar måndagar också. Jag hatar måndagar mer än söndagar, för på söndagar får man i a.f. gå omkring i sin söndagsångest ifred. Men på måndagar måste man gå i skolan till efter fan och så är det folk omkring en som förväntar sig att man ska orka med. Jag gillar inte söndagar, men jag hatar måndagar.

Morgondagen (måndag) kommer ju också vara extra jäklig eftersom att jag vet vad tisdagen innebär - Stockholm och ledighet!

Så jag ska egentligen inte klaga just nu. Jag har ju ledigt resten av veckan efter tisdag. Då får jag vara med trevliga människor hela tiden och de förväntar sig inte att jag ska orka med något hemskt arbete, de förväntar sig att jag ska ha kul!

1 kommentar:

  1. Så härligt att vara ledig! Själv måste man gå i skolan hela veckan. Men det gör inte så mycket just nu, för det enda jag kan tänka på är att till sommaren blir det kanske att fara till ENGLAND på läger för fem karatehöjdare som kommer från Japan. Gilla! Men inget är bestämt, Tobbe ska kolla upp när det var och sånt. Fast det hade varit skitkul. :)

    Du få ha det så bra nere i huvudstaden, och vill veta allt ni har gjort när du kommer tillbaka. Utom t.ex. toalettbesök, men det säger ju sig självt. ;D

    SvaraRadera