lördag 8 januari 2011

Mija ingen kisse

Jag hade jätteroligt idag tillsammans med Petra! Vi gick till bibblo en stund, vi fikade, jag trånade efter böcker och diverse saker jag ville ha från affärerna och så åt vi på Älvsbygrillen. Fast det bästa var ju naturligtvis att jag fick göra allt det där med Petra! =) Jag fick en present sedan också. Det var en jättesöt nyckelring. Hon fick en nyckelring av mig i present också! =P

Varför har inga animal shelters i Sverige gjort någon som helst reklam för sig? Jag menar, det måste ju finnas, men det enda man hör något ifrån är amerikanska sådana. Det är därför man inte har tänkt på det och så vill man ju ha information om det också ju! Det känns som att det är vanligare i USA, men det beror nog på att de har bättre lagar för djurens (exkl. människans) rättigheter och därmed större krav, och för att de informerar samhället mer om deras organisationer!

Människor är också djur, skillnaden är vårat intellekt. Därför tycker vi att vi har rätten att förstöra andra djurs själar genom att plåga dem till döds!!! Räcker det inte med att veta att vi är på toppen av näringskedjan? Eller måste vi bevisa det i praktiken?!? Svaret är nej!

Nu ska jag gå upp till Mija, för han har vaknat.

1 kommentar:

  1. Här i Stockholm finns det åtminstone två katthem. Jag har tänkt volontärjobba några kvällar på ett av dem. :)

    Och det är tur att alla andra djur saknar vårt intellekt, annars skulle världen nog vara på gränsen till totalt krig. Man vs. Animal.

    SvaraRadera