måndag 24 januari 2011

Hufvudstaden

Nu är jag hemma från Stockholm! Det var skithärligt att vara där. Det var dock första gången jag åkte en så lång sträcka i sittvagn. Lär bli mycket av det till sommaren... Jag har så mycket på gång; exams, tågluffa, Stockholm... Och jag ser fram emot allt!

För att gå lite närmre in på Sthlm, så kan jag säga att jag har sett statyer från terrakottaarmén! Det var när vi var på Östasiatiska muséet. Vi har även varit på Moderna konstmuséet och Naturhistoriska riksmuséet. På fredagkväll såg vi några ståuppkomiker uppträda. De var roliga för det mesta och konferenciern var också rolig. På lördagkväll såg vi på Love and Other Drugs på bio med Frida S. och hennes bror. Jag hann även träffa Jonathan och Issa en stund, och Jakob träffade jag också i förbifarten.

Jag har kollat upp lägenheter i huvudstaden på internet. Hittade 2 som jag ville ha, fast de skulle ockuperas i början av året. Men jag får gott vänta på min tur. Saken är bara den att jag inte står i kön! =S Det kostar. >=( Men man måste väl! >=(

Nu blir det skolarbete, slöande och mat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar