lördag 8 januari 2011

Legen - wait for it... dary!

Idag har jag varit hos Fredrik och Lisa och sett film. Erica var också med, det var egentligen henne jag skulle se film med från första början. =P Jag fick träffa Mikael en liten stund också, men han skulle gå och lägga sig nästan på direkten så jag får träffa honom mer imorgon istället. Terry - the chocolate berry ska vi kanske vara barnvakt åt då. =) Fast i s.f. får jag bara träffa honom en stund för jag ska till Ä-byn och träffa Petra!!! =D Det ska bli så himla roligt!!! Mamma måste badonkadonk mig på morgonen eftersom att det inte går så bra med bussar under helgerna.

Vore det inte coolt om det fanns chokladbär på riktigt?! Jag menar, andra än Theodor? Fast Mija är ingen kisse - han är en bejbis. Och jag kan tänka mig att ingen förstod det där... Hursomhelst - chokladbär! Det skulle ändå inte spela någon roll för de skulle ändå inte växa här. Det skulle säkert växa i Kina, så att alla kineser kunde gå och plocka chokladbär och bli ännu rikare på att exportera dem!

Ska jag säga vad en översättare hade översatt "chinese food" till när jag såg på Masterchef USA? "Kinesmat". Jag ba: Ha ha ha! Det heter ju kinamat!!! Jag kommer bli en skitbra översättare och alla kommer vilja anställa mig när jag är så proffsig jämfört med alla klåpare som finns på TV!!! Men det värsta är nog ändå: "Lucky there's a family guy" = "Lucky är en familjekille" WTF?!? LOL! Men de har slutat med den översättningen nu i a.f.

Check THIS out! Otherwise you're a tool! Eller som vissa på TV skulle översätta det till - "Annars är du ett redskap!"

1 kommentar:

  1. Åh vilken underbar sida! Jag förstår precis. xD (När jag ska skriva "najs" rättar den till "bajs")

    "I like Chinese, they only reach to your knees..." sjöng Monty Python.

    SvaraRadera