tisdag 18 januari 2011

Mitt uppdrag

Nu har jag tvättat och fixat hem några låtar. Snart ska jag äta, sedan packa och sedan ska jag fara till Stocholm! Yay! Eller, sedan ska jag fara till Långsele eller något, efter det blir det Ånge men sedan blir det Stockholm!

Vet ni vad jag har fått reda på idag?! De har ändrat horoskopen, var det någon som sade. Vilka djävla puckon! (Inte budbärarna - de som ligger bakom, menar jag.) De kan inte bara hålla på att ändra för att de är puckade.

"Varför bryr du dig så mycket om något sådant här?" kanske du osentimentala människa tänker. För det första vill jag att ni ska veta att jag alltid är stolt över att få vara det jag är och vad jag har fått. Jag heter Marika och så har jag mitt efternamn, ursprungligen hade jag inte det efternamnet men det är nu min identitet och därför kan jag inte byta tillbaka. Jag är född i Boden, jag talar svenska, jag är född i slutet av Maj - jag är född i tvillingarnas tecken.

En gång trodde en klasskamrat till mig att han inte alls var född i det tecken han alltid hade vetat sig vara född i. Jag trodde också att han misstagit sig då, men har efter senare uträkning förstått att det var som han alltid hade vetat. Men när jag fortfarande trodde att han hela sitt liv misstagit sig tänkte jag hur hemskt det måste vara att ha det man är stolt över, någonting man tillhör, sitt eget och bara få det bortryckt. Allt man har kännt till om det - till ingen nytta! Och när man vet att det är fel, men inte kan få folk att begripa varför. Det är en hemsk känsla. Det är en jag bär varje dag. Inte nödvändigtvis över horoskopen, men över alla känslor som inte går att uttrycka i annat en dikter, noveller och dylikt.

Jag gjorde ett personlighetstest igår, baserat på Jungs teori om 16 olika personligheter. Allt förutom en-två grejer stämde inte in på mig av typ 15. Där fick jag veta att jag inte behöver försvara varenda grej jag säger längre. Det stod att min personlighetstyp var INFP.

"INFPs are flexible and laid-back, until one of their values is violated. In the face of their value system being threatened, INFPs can become aggressive defenders, fighting passionately for their cause. When an INFP has adopted a project or job which they're interested in, it usually becomes a "cause" for them. Although they are not detail-oriented individuals, they will cover every possible detail with determination and vigor when working for their "cause"."
- Info. about the INFP-personality

1 kommentar:

  1. Jag är fortfarande fisk enligt de som har ändrat horoskopen. Skulle inte vilja vara något annat. Tänk att helt plötsligt vara "ormbäraren" eller vad det nu hette. Nej, jag är och kommer alltid att vara en fisk. Det kan ingen ta ifrån mig.

    SvaraRadera