måndag 31 januari 2011

Bluff

Jag var ute och gick med Mikael i barnvagnen idag. Han är så himla söt med sina puffiga kinder och mörka, genomträngande ögon. Eftersom att det var vårväder idag kändes det som om det vore April. Och åh, vad skönt det var! Jag längtar så mycket tills alla exams är över och friheten avslöjar sig för mig. Men samtidigt vill jag inte smutsa ned framtiden genom att jämföra den med nutiden.

Man får ta en sak i taget, men hur det än är kan jag inte hjälpa det att längta efter ledighet. Fan att det skulle köra ihop sig nu. Det är som att tro att man har suttit med en bra pokerhand bara för att slutligen inse att man tog fel på reglerna.

Men vet ni vad? Även då finns det hopp! Såsom man i poker kan rädda sig genom att bluffa kan man i verkligeheten göra detsamma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar