onsdag 27 april 2011

Write with all your might!

Jag skrev nyss en lite sjuk dikt. Inte sjuk som i storslagen p.g.a. det, bara en ankedot i mitt fleråriga skrivande. Dikterna och novellerna kommer i allt jämnare takt nu. Efter en livstid kommer jag nog ha hunnit skriva mycket, förhoppningsvis några böcker med. En wizard rock låt ska jag också skriva någon gång, jag har ju redan skrivit en eller två Harry Potter-dikter (och I'll have you know, det var innan jag fick nys om wrock).

När man skriver får man vara ensam med sina tankar, man förstår allting och behöver aldrig förklara sig heller, det kommer av sig självt helt enkelt. Man får formulera sig hur man vill, man kan tänka i lugn och ro och utan att någon tycker att man talar för formellt; det ska vara så.

Kort HP-dikt, skriven under loppet av en minut får ni här nere. Enjoy!

Harry Potter
Min vän genom livet
Trots min död, kommer han leva vidare
Men han kommer aldrig dö
(Tror du mig inte?
Så tro voldemort!)
På min gravsten ska det stå
såsom en vis kvinna
en gång skrev:
"I open at the close."

1 kommentar:

  1. Hello, jättebra dikt. Men allt med Harry Potter är ju bra. :D

    Jag undrar om du har kvar vårat fina arbete om Medeltiden. Vi har nämligen det nu här i lilla Älvsbyn. Har tyvärr inte kvar mitt exemplar. :(

    Fattar inte hur man ska få ner allt om Medeltiden på max 1,5 sida. :S

    Ha en bra helg! :P
    //Petra

    SvaraRadera