måndag 4 april 2011

För dig är det kört

Att försöka fixa någonting med sina bara händer går inte
Man behöver tron och om tron sitter fast är du körd
För dig som inte känner "det här klarar jag av!",
för dig är det kört

Så känner jag ett tvång av att tänka. Är det något jag inte är positiv inför eller säger "det här vet jag att jag kan!" så blir jag orolig. Jag tvingar mig själv till att låta positiv inför grejer - för det är så man ska vara, för då klarar man det. Det är ju psykologiskt. Men om jag har den inställningen att: "Jag vet att jag är dålig på det här, men jag gör mitt bästa och det kommer att gå bra." Då blir det inte bra. Då blir det pressat och tvunget. Men om du utelämnar "och det kommer att gå bra"-delen, så kan det faktiskt funka!

Att fixa något med sina bara händer går
Du lär dig dina begränsningar och dina styrkor allteftersom
Tron kommer när den kommer, tvinga den inte
För pessimisten går det oftast bra
Men för mig är det kört

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar