lördag 9 april 2011

Trygghet

Jag vill ha min himmel röd, jag vill ha mitt hem komplett och jag vill vara fri. Jag säger att jag vill vara ensam, men sanningen är att jag vill vara med... Sedan när har jag talat sanning? Fast det är ju det jag alltid gör. Dock så har mina goda vän (dassboken) sagt till mig att "Den bästa lögnaren talar 90% sanning."

Jag gick till vår plats idag och jag följde stigen ännu längre, det såg likadant ut hela vägen. Fällda träd; som om de gör allt för att förstöra för mig. Men jag har redan den platsen inom mig, i mitt hjärta och i min själ. Jag kan fortfarande gå dit och minnas. Jag finner mig själv på det enda stället jag kan förlora mig själv.

1 kommentar:

  1. Dök förbi denna sida: http://www.tolk.su.se/pub/jsp/polopoly.jsp?d=12424 (kandidatexamen med början på Tolkning och översättning I) Du har säkert sett den redan men jag tänkte skicka bara ifall att, 5 dagar kvar till anmälan! ;)

    SvaraRadera