tisdag 5 april 2011

Två månader

För två månader sedan var det Februari. Då var det becksvart utomhus vid den här tiden. Om två månader är det Juni, då är det ljust som på dagen vid den här tiden.

För två månader sedan var det -30 grader utomhus nästan varje dag. Nu är det ungefär 0-10 grader ute, beroende på om man är i skugga eller i solljus. Om två månader kommer snön att ha smält, så det torde vara varmt, även om jag inte vet till vilken grad. Ursäkta ordvitsen.

För två månader sedan var det en bit kvar till mocks och ännu längre till exams. Jag var goude så leds. Nu är mocks sedan länge (känns det som) förbi och jag kommer inte ens på alla lektioner till förmån för mina självstudier. Exams hägrar och det är nervöst - tänk om jag inte fördelar tiden bra nog! Om två månader är exams slut och jag kommer nog känna mig avslappnad, men samtidigt lite nervös över mina betyg. Eller kanske det går tokigt och jag blir jättenervös! Nä, det tror jag faktiskt inte. Jag tar det som det kommer.

På två månader hinner mycket förändras, på fyra månader hinner allt slå om och bli precis tvärtemot vad det ursprungligen var. Tänk vad som händer om två år - 24 månader. Inför det är det bara ovisshet och en melodi tränger fram ur ett mörkt hörn i mitt huvud... "Ödet är dolt; går ej att se. Vad som väntar dig står i stärnorna." Japp, Sailor Moon is awesome. Och det är min inställning till framtiden just nu.

2 kommentarer:

  1. Ordverifieringen sade: "Bionista" är inte det ett roligt ord så säg! ^^

    SvaraRadera