söndag 10 april 2011

Fantasi

Min fantasi är vad som räddar mig, kan man säga. Räddar mig från vad? Jag vet inte vad jag ska svara på det riktigt; att säga all negativitet vore att ljuga, men när saker känns så där riktigt hemska så rymmer jag. Ja, det gör jag. Jag har rymt massor med gånger, men inte hemifrån. Tvärtom - jag rymmer hemåt. Det är inte bara ett sätt att frånkomma tristess, utan ett sätt att beskydda mig själv på. Det tog flera år att inse en grej eftersom att jag hade kokat ihop historier om den raka motsatsen. Men så fortsätter jag att drömma trots den nyfunna vetskapen, eftersom att den sårar. Men fatta mig inte fel nu. Jag lever inte i den världen, jag rehabiliterar mig genom den.

Min fantasi vet inga gränser och jag får komma på massor med olika lösningar till olika problem genom alla mina historier. Olika scenarion, olika karaktärer, olika världar... Det är det käraste jag innehaver, det är min yttersta frihet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar