onsdag 13 april 2011

Drömmen

Jag älskar att drömma. Genom mina drömmar kommer jag inte bara på de mest otroliga saker, jag får även uppleva dem. Mina drömmar är nyckeln till ett djupare tänk än mina medvetna filosofier. Jag uppskattar även de flesta mardrömmar, ty de är i sig ett äventyr, de med. Eller som Eduardo Galeano sade: "Drömmarna och mardrömmarna är vävda av samma stoff." De drömmar jag inte är så förtjust i är de tråkiga, vanliga. De glömmer jag bort så snabbt. Men så finns det vissa drömmar, som drakdrömmen eller drömmen jag drömde natten till igår - de som är så fantastiska att man vet att något liknande hade man nog aldrig kommit på i vaket tillstånd. Kanske något lika extraordinärt, det är möjligt, men ej det man precis drömde. Jag förlorade dig väl inte nu?

"Du ser något och säger: "Varför?" Men jag drömmer om något som aldrig funnits och jag säger: "Varför inte?"
- George Bernard Shaw

1 kommentar:

  1. finns ett blogginlägg riktat till dig på min blogg, läs det och hör av dig! :)
    Carro skulle även kopiera upp nå historiepapper som du kanske kune ta i samma veva.. ?
    aja, gå och läs :)

    SvaraRadera