söndag 27 februari 2011

Norra sidan

Idag har jag varit i Storheden. När vi for dit körde vi på norra sidan av Sikfors och på hemvägen sade jag att jag ville fara den vägen igen. Jag tycker mer om att åka den södra vägen, den norra sidan kom att ta över för en stund.

Jag längtar till sommaren. Jag vill och måste ha ett sommarjobb! Jag vill ha pengar! Jag ska ju till hufvudstaden och dit kan man inte fara utan pengar! Sedan får jag ta lite studielån och skaffa mig ett extrajobb. Working class hero is something to be; John Lennons ord som Green Day sjunger till mig genom radion. Men sedan då? Man vet aldrig hur framtiden kommer bli... Men tills dess kommer jag att vara en working class hero i a.f. Du ba: Snygg omskrivning för fattig student...
Men jag vill ha sommar för att då är det varmt, jag har tagit studenten och någon gång på sommaren kommer mina kompisar från Stockholm upp och bor i byn några veckor. =)

I know you lied.
But I'll tell you that I'm alive for the first time.

1 kommentar:

  1. http://www.aftonbladet.se/temahogskola/article8626831.ab Något för dig? ;P

    SvaraRadera