söndag 13 februari 2011

Lyckodatum och Avril Lavigne

Jag börjar tro att den 8 Mars detta år kan vara en lyckodag. Theodor blir ett år gammal, Jonathan fyller också år, det är fettisdag (vilket betyder semlor framförallt!) och Avrils nya album kommer ut då! Japp - looks nice to me.

Alltså, det finns en mystisk kraft som drar mig till Avrils låtar. Även fast jag först ratade What The Hell så måste jag få ändra min utsago litegrand. För det första vill jag säga att första gången jag hörde What The Hell, så var det en dålig version jag hörde så ljudet lät förvrängt. Nu när jag har hört en version med bra ljud hör jag även att det inte alls var lika hemskt som jag trodde. Jag gillar fortfarande inte att hon sjunger "you say that I'm messing with your head/All because I was making out with your friend" Vaddå "all because"?! Det är klart som fan att du gör, det är inte ok att hålla på så. Sedan sjunger hon "So what if I go out on a million dates/You never call or listen to me anyway" och faktum är att det gör det mer ok! (Ingen behandlar Avril illa!) Jag är förlåtande. På det hela taget är det en bra låt, men verkligen inte topp 10 eller ens topp 20.

Jag skjöt upp mitt fördjupningsarbete i tyska tills sjutiden. Det tog mig 2 ½ timmar att färdigställa min powerpoint och min text som jag ska läsa upp. Rätt så nice faktiskt. Speceillt med tanke på att tiden jag spenderade med att inte göra uppgiften, spenderade jag med att läsa Harry Potter. Det är vad jag kallar en bra dag! Nej, en utmärkt söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar