tisdag 22 februari 2011

Djur

Jag tycker om ekorrar. De är fina. De är busiga och roliga djur. De är även mycket lojala soldater.
Jag gillar tigrar. De kan skjuta folk, lärde jag mig på historian idag. Awesome!
Jag tycker om katter. De är söta, busiga och roliga. Små lurviga knäppisar helt enkelt.
Jag tycker om hundar. Hundar är lojala och snälla djur, som står med dig genom allt.
Jag tycker om drakar. De är underbara varelser. De kan flyga, spruta eld och är de starkaste djuren som funnits.

Jag förstår mig inte på de flesta andra människor. Mina vänner är jag så otroligt tacksam över. För mig är det underförstått att de aldrig räknas in när jag talar illa om människorasen o.d. Jag ser mig själv lite som Robert Neville i I Am Legend. Jag vill ändå inte vara som den nuvarande normen, inte fullkomligt i alla fall. Att dela en god grundläggande moral med samhället är för mig önskvärt.

Jag är också en människa. Jag beter mig annorlunda. Jag tänker annorlunda, som om jag vore isolerad... Jag isolerar mig själv. Men jag har fått lära mig det tidigt. Vill inte något annat, förutom mot mina vänner. Jag lär mig att skilja på vän och fiende allt eftersom. Jag har blivit rätt så bra på det nu. Trots allt färgades min himmel röd...

1 kommentar:

  1. Jag vet. :) Har gått runt med den låten i skallen hela dagen. Men det är ju också ett bra band, så vad annars ska man vänta sig?

    Djur är fina och söta. Fast Maja är bara knäpp, och söt. Hon har ju världens roligaste uttryck den hunden. Men jag älskar henne. <3

    SvaraRadera