tisdag 14 december 2010

Trötter

Ja, ni. Sade till de andra efter skolan att jag skulle gå hem och sova, vilket även var det jag gjorde. I 3,75 timmar... Ja... Vad kan jag säga? Jag var trött, är det fortfarande faktiskt. =S Jag trodde att den enorma utmattningen hade försvunnit, men det kan ju i o.f.s. ha att göra med sömnbristen de senaste dagarna. Typ fem-sex timmar per natt när endast sju är nog för att göra mig slö. Men nog om mina sömnvanor!

Igår såg vi när estet farmförde sitt luciatåg. I grund och botten kan man säga detta angående det: Samma gamla låtar som alltid, hemsk version av Staffan var en stalledräng, irriterande att höra: "Viii..... Vi har samma gamla låtar som vanligt!" Okej, jag kom inte ihåg exat vilka låtar de körde. Jag har väl förträngt det. Det var hursomhelst så de började varje sång; börja sjunga, sluta och sedan sjunga hela sången. Men det kände bara så himla lejt, det förstör. Annars tyckte jag väl att det var helt okej!

Saken är bara den att de ska vara så himla gammeldagsa. Då menar jag inte tradtionella, nej nej. Högtidligt gammeldagsa. Boring! Where's Jingle bell rock? Where's Rudolph the rednosed reindeer? Where's Grandma got runover by a reindeer? Where are the fun songs?! Where's the life of Lucia, where's the christmas spirit? Men kanske jag är lite skadad av att alltid ha fått sjunga bra sånger och vårat senaste otraditionella luciatåg (need I mention, it was more awesome than the aesthetic-people's. Not that I watched theirs, I was busy. But I can imagine...)

Jag ska se på Buffy snart. På något sätt brukar jag bli klarvaken då. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar