tisdag 21 december 2010

Am I more than you bargained for yet?

Jag roas av många saker som är helt vanliga. Som jag sade till en god vän en gång: "Jag tar saker ur sitt vardagliga sammanhang och finner det roande i dem." Han svarade att han gjorde precis tvärtom; han gjorde dem allvarliga.

Ta ett exempel. Jag lyssnade på Dum Av Dig av Daniel Adams Ray på youtube. I låten sjunger han i bakgrunden: "Jag sprang snabbt". En bakomliggande förklaring är att han sjunger "Har sprungit ända sedan barnsben" i början. När jag läste en del av kommentarerna såg jag att en av dem lydde så här: "Hur snabbt sprang han?" Det är ju hur kul som helst!!! Det är inte alltid jag kan förklara varför dessa saker är så himla kul som det är!

Ta ett annat exempel. Idag på historian skulle jag slå upp et ord och stötte då på ordet "ass" på engelska. Jag blev nyfiken på vad ordboken hade att säga om det ordet och såg att en av betydelserna var: "a stupid annoying person". Jag satt och skrattade för mig själv jättelänge innan jag insåg att enda botemedlet för min, ack så opassande, skrattsjuka var att dela med mig av det roliga till de andra.

Men jag skulle inte vilja ha det på något annat sätt. De små sakerna betyder. Mycket eller lite? Tja, det beror på vad det är för småsaker. Men för mig betyder det här mycket. Jag skulle inte vilja vara tvärtom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar