söndag 12 december 2010

Time is making fools of us again

Igår hade jag, Fredrik, Erica och Mikael filmkväll hos Erica. Mikael sov hela tiden. Han gillar faktiskt att se på TV. De säger att han ser precis ut som jag gjorde när jag var liten, vilket är en lögn eller en grav villfarelse då det är tydligt uppenbart att han ser ut som sin far, min helbror. Men han beter sig som en observerare, något jag alltid känt mig som, och han gillar att se på TV. Så lite lik mig är han nog. Jag har bestämt att han ska gå IB också.

Theodor ska bli en fantasyförfattare, det finns inget annat yrke för honom. Jag menar, kom igen nu. 1. Hans namn - Terry! Jag kan räkna upp flera berömda fantasyförfattare from the top of my head som heter Terry. 2. Han har mig som faster. Need I say more?!

Jag längtar inte tillbaka till skolan, jag känner att allt som rör den är skit. Jag vill ha lov nu! Nu, nu, nu! Jag kan knappt vänta! Imorgon slipper vi psykologin för Luciafirandet i a.f. Hade behövt tid för psykologin, men behöver inte lektionerna. If you catch my drift. Jag längtar verkligen inte tillbaka till skolan...

"It is our choices that show what we truly are, far more than our abilities."
- J.K. Rowling, Harry Potter and the Chamber of Secrets, sagt av Albus Dumbledore.

Min fråga lyder som följande: Varför kan inte IBO ha samma inställning som Dumbledore?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar