onsdag 22 december 2010

Styrka

Disregard. Det är ett användbart ord; disregard. Att inte ta hänsyn till någon.
Rättvisa. Säger jag en sak långt i förväg och någon annan ändrar på det till min protest får jag skit för det. Ändrar någon på vad de har sagt till mig med otroligt kort notis, typ 5 minuter innan, till min protest får jag skit för det.
Respekt. Ett ord med en bra innebörd. Vissa blandar ihop detta ord med rädsla för en person. Men respekt är något som bygger tillit.
Palindrom. Jag insåg precis att tillit är en palindrom. Vad symboliskt! Tillit kommer från båda hållen.

En låt som jag alltid tyckt om är Tell Laura I Love Her
Den är fin och den verkar alltid vara högst relevant, åtminstone refrängen. Tidlös är ordet.

Tell Laura I love her
Tell Laura I need her
Tell Laura not to cry
My love for her will never die

1 kommentar:

  1. "Ni talar bra latin" är också ett palindrom. Och "Ola Salo". "Hej" är inte palindrom, men det var kul då Pär höll på med ett palindromprogram på sin programmeringslektion. Då blev "hej" ett palindrom. Men det var i början, nu visar det att "hej" inte är ett palindrom. =D

    Får ni jullov idag?? Vi skulle gå skola igår egentligen, men vi fick komp.ledigt för öppet hus-dagen. Fast det kändes onödigt att dra sig till skolan i måndags, för två lektioner. =S

    ordver. "giguegi"

    SvaraRadera