söndag 29 maj 2011

Loppisfynd

Idag har jag fyndat en klänning, ett bälte och en skjorta på Röda korset. Jag hittade även en bok där som jag tycker om så jag köpte den med. Jag köpte 5 böcker på loppisen uti Nolia, men det visade sig att jag redan hade två av dem. =(

Jag samlar på tvillingarna-böcker. Jag älskade dem när jag var yngre, men jag har inte läst dem på länge, vilket är synd för sådana böcker kan vara roliga att läsa ändå, fast de är skrivna för barn. Det var två par sådana som jag köpte på marknaden, fast som jag hade. Jag blir genuint ledsen av sådant. Jag är som ett barn ibland - det är bara att konstatera.

På loppisen hade de även en påse med 5 stora chokladbollar i för 10 kronor /påse. När jag uttryckte min förtjusade förvåning över hur billigt det var sade hon i ståndet: "Du måste komma från Ekbergs, för där tar de 20 spänn per styck." Ekbergs är ett konditori, för er som inte var medvetna om det.

(Bered er på en ordvits!) Ja, det blev några loppisfynd men det var även lite loppis-synd. Hö hö hö! Den var visst bra!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar