torsdag 19 maj 2011

Jag blundar i en sekund

Ett år, ett år. I ett år har jag brutit mig loss från allt som fjättrat mig, eller så tror jag mig ha det. Jag var tvungen att gå in i mig själv och bara vara med mig själv, ändra på mig själv. Men någonstans längs vägen började jag isolera mig själv från den icke direkt IB-relaterade omgivningen. Vänner, flera stycken, har fått bli nobbade av mig för att jag har sagt den ständigt återkommande frasen: "Jag måste göra skolarbete." IB:are förstår, men icke IB:are förstår nog inte lika mycket. Det är nog bara syrran som fått höra tvärtom: "Jag måste komma till dig för jag ska göra skolarbete." ;)

Jag blundar i en sekund och när jag öppnar ögonen är apokalypsen i full gång. Vi borde inte ha låtit judarna flytta till Israel! (Historie-internskämt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar