onsdag 19 oktober 2016

Ambitioner

Jag har kommit in på offentlig förvaltning! Hurra! Jag sitter och fiskar efter att komma in på andra kurser, men jag inväntar än svar. Jag hoppas att jag kommer in på en eller två kurser till. I sådana fall hoppar jag av språkvetenskapen och slipper känna av konsekvenserna av mitt dåliga beslut att läsa kandidatkursen i tyska. Jag fattar inte vad jag tänkte alls! Eller jo, jag tänkte på hur det var när jag gick grundkursen och att det nog skulle kunna bli kul. Dessutom var det mer meriterande än litteraturvetenskapen jag gick i våras, om man säger så, så jag kände väl att jag behövde överkompensera. Men när jag väl började insåg jag hur mycket jag har tappat intresse för tysk kultur. Dessutom insåg jag att jag är alltför ringrostig för att platsa in där. Jag har läst fortsättningskursen men den var till och med sämre än grundkursen i Stockholm. Jag har nog aldrig varit så bra på tyska som jag var när jag precis hade gått ut grundkursen i ämnet! Just nu inväntar jag ivrigt mail från studievägledarna från GU och Handels med besked om mina chanser att komma in efter att ha gjort sena anmälningar.

Men nu ska jag gå och äta något, jag har faktiskt inte ätit något förutom en kaka på hela dagen. (Höll på att skriva kakka, lol.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar